Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de bibliotheek en het archief, Atria als organisatie etc.
Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact op info@atria.nl of bel 020 – 30 31 500

Hoe kan ik gebruik maken van de bibliotheek?

De bibliotheek is dinsdag tot en met vrijdag geopend van 10.00 tot 17.00 uur en zonder afspraak voor iedereen toegankelijk.
Boeken kun je lenen met een abonnement.
Je kunt een Basisabonnement afsluiten of een Jaarabonnement.
* Basisabonnement: wil je maar af en toe een boek lenen? Registreer je dan en betaal eenmalig € 5,- inschrijfgeld. Voor ieder boek dat je leent betaal je vervolgens € 1,- (voor leenperiode van 4 weken).
* Jaarabonnement: wil je regelmatig boeken lenen of verlengen? Neem dan een abonnement en betaal jaarlijks € 25. Nu kun je gratis boeken lenen en verlengen. Met een jaarabonnement heb je thuis ook toegang tot een aantal externe collecties.

Bij het afsluiten van een abonnement heb je een geldig legitimatiebewijs nodig. Online inschrijven kan ook.

Ik heb een AdamNetpas, krijg ik korting?

Indien je in bezit bent van een AdamNetpas kun je bij Atria een gratis jaarabonnement aanvragen voor de geldigheidsduur van je AdamNetpas.
Neem hiervoor contact op met de informatiebalie, via info@atria.nl

Ik ben te laat met mijn boek terugbrengen, wat nu?

Wanneer je te laat bent met het retourneren van je geleende boek betaal je € 0,50 per boek per week boete.

Een archiefstuk inzien

Van ieder archief kun je online de beschrijving of inventaris raadplegen. Ruim 30 archieven zijn gedigitaliseerd. Wil je archiefstukken komen bekijken, maak dan bij voorkeur een afspraak via info@atria.nl, dat voorkomt teleurstellingen. Indien een archief beperkt toegankelijk is, moet je altijd van te voren toestemming vragen om het te mogen inzien. Je kunt hiervoor contact opnemen met de archivaris via archief@atria.nl

Hoe kan ik bijdragen aan het werk van Atria?

Op veel manieren, bijvoorbeeld door:

Hoe lever ik mijn factuur aan bij Atria?

Factuurafhandeling bij Atria

We hebben ons inkoopproces gedigitaliseerd. Vanaf heden kun je een UBL-factuur/ E-factuur aanleveren.
Wat is een UBL-factuur? UBL (Universal Business Language) is het standaard formaat voor elektronisch factureren. Het is een XML bestand die speciaal is uitgedacht voor facturen. Een e-factuur is dus géén PDF-bestand. Een UBL factuur maakt het mogelijk om factuurdata van boekhoudpakket A naar boekhoudpakket B te sturen. De UBL factuur kan hierdoor direct ingelezen worden zónder handmatige invoering. Zo kunnen maker en ontvanger via een UBL factuur met elkaar communiceren zonder dat ze elkaar hoeven te kennen. ZZP’er en geen boekhoud- en aanverwante software? Bent u zelfstandig ondernemer en heeft u geen boekhoudsoftware? Geen probleem. Ook in PDF kunnen wij nog prima uit de voeten.

PDF factuur aanleveren:

Leveranciers kunnen hun facturen rechtstreeks mailen naar administratie@atria.nl
De factuur en bijlagen kunnen als één pdf-bestand worden ingediend.

Adres op de factuur :
Atria
t.a.v. Crediteurenadministratie
Atria kan facturen alleen maar in behandeling nemen wanneer deze zijn voorzien van:
• het referentienummer: een Atria-kostenplaats – deze wordt aan u geleverd door uw contactpersoon
• de naam van de contactpersoon: meestal betreft dit degene die de bestelling opgeeft
• projectnummer
• contact administratie is uw contactpersoon

Voor de eigen administratie heeft de leverancier adresgegevens van Atria nodig.
Gebruik hiervoor:
Atria
t.a.v. Crediteurenadministratie
Vijzelstraat 20, 1017 HK Amsterdam
NB. De leverancier stuurt de factuur echter naar het bovengenoemde e-mailadres: administratie@atria.nl

UBL/E-factuur aanleveren:

Atria hanteert de wettelijke betaaltermijn van 30 dagen.