Veelgestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de bibliotheek en het archief, Atria als organisatie etc.
Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact op info@atria.nl of bel 020 – 30 31 500
Is de bibliotheek weer open?
De bibliotheek is dinsdag tot en met donderdag geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Om iedereen veilig te ontvangen hanteren we de volgende regels:
- De welbekende: houd 1,5 meter afstand, draag een mondkapje en kom een andere keer als je ziek of verkouden bent
- Je maakt een reservering via info@atria.nl
- Bij binnenkomst in de bibliotheek desinfecteer je je handen en stellen we je een aantal vragen over je gezondheid
- We verzoeken je om je bij de infobalie te registreren met je naam en contactgegevens
Boeken kun je lenen met een abonnement.
Ik heb een AdamNetpas, krijg ik korting?
Indien je in bezit bent van een AdamNetpas kun je bij Atria een gratis jaarabonnement aanvragen voor de geldigheidsduur van je AdamNetpas.
Neem hiervoor contact op met de informatiebalie, via info@atria.nl
Ik ben te laat met mijn boek terugbrengen, wat nu?
Wanneer je te laat bent met het retourneren van je geleende boek betaal je € 0,50 per boek per week boete.
Een archiefstuk inzien
Van ieder archief kun je online de beschrijving of inventaris raadplegen. Ruim 30 archieven zijn gedigitaliseerd. Wil je archiefstukken komen bekijken, maak dan bij voorkeur een afspraak via info@atria.nl, dat voorkomt teleurstellingen. Indien een archief beperkt toegankelijk is, moet je altijd van te voren toestemming vragen om het te mogen inzien. Je kunt hiervoor contact opnemen met de archivaris via archief@atria.nl
Hoe kan ik bijdragen aan het werk van Atria?
Op veel manieren, bijvoorbeeld door:
- door donateur te worden van het Aletta Jacobsfonds
- een wervingsactie te organiseren voor Atria (neem dan contact op met info@atria.nl)
- je afstudeeronderzoek te doen over een onderwerp rond emancipatie en feminisme en je scriptie te delen met de bibliotheek van Atria
- een ruimte te huren bij Atria, dit geeft Atria financieel een extra steuntje in de rug
- ons onder de aandacht te brengen in je netwerk
- een rondleiding te boeken of onze events bezoeken
- schrijf mee voor Wikipedia op WikiVrijdag bij Atria
Hoe lever ik mijn factuur aan bij Atria?
Leveranciers kunnen hun facturen rechtstreeks mailen naar administratie@atria.nl
De factuur en bijlagen kunnen als één pdf-bestand worden ingediend.
Adres op de factuur:
Atria, t.a.v. Crediteurenadministratie
Atria kan facturen alleen maar in behandeling nemen wanneer deze zijn voorzien van:
• het projectnummer/kostenplaats – deze wordt geleverd door je contactpersoon
• de naam van de contactpersoon
Atria hanteert de wettelijke betaaltermijn van 30 dagen.
Welke abonnementen hebben jullie?
Je kunt een Basisabonnement afsluiten of een Jaarabonnement.
* Basisabonnement: wil je maar af en toe een boek lenen? Registreer je dan en betaal eenmalig € 5,- inschrijfgeld. Voor ieder boek dat je leent betaal je vervolgens € 1,- (voor leenperiode van 4 weken).
* Jaarabonnement: wil je regelmatig boeken lenen of verlengen? Neem dan een abonnement en betaal jaarlijks € 25. Nu kun je gratis boeken lenen en verlengen. Met een jaarabonnement heb je thuis ook toegang tot een aantal externe collecties.
Bij het afsluiten van een abonnement heb je een geldig legitimatiebewijs nodig. Online inschrijven kan ook.